fórum csoport
sport




 
sport
sport
sport
sport

topic

Felcsút- a magyar foci különlegessége


vagye
Nem szokásom topicokat nyitni de lehet, hogy ezzel a csapattal, mármint az NB I újuoncával sok minden fog történni az elkövetkezőkben. Speciális a helyzete, a támogatottsága. Egyfelől példaértékű az akadémiája működése, másfelől riasztó az akadémia anyagi alapjának biztosítása. Egyfelől jó, hogy a tehetségei az első osztályban mutatkozhatnak be, másfelől kérdéses, hogy van-e értelme. Egyfelől szívmelengető dolog, hogy nagyszerű stadionja lesz, másfelől kérdéses, hogy éppen ide kellene egy ilyen beruházás. Hát majd meglátjuk


Inditotta: vagye, 2013. június 08 09:28, szombat Válasz a hozzászólásra
Vissza a fórumokhoz
1/63 oldal Hozzászólások:
[előző]sport[1]sport[2]sport[3]sport[4]sport[5]sport...sportsport[következő]
rossi46rossisport2018 augusztus. 14, kedd 20:36 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
Mészáros úr követi Fenyő Jánost a VICO székházában ...
Vajh mindenben másolni akarja az elődje életpályáját?
Csak nehogy keresztezzék egymás útját nyárfással ..., még rágondolni is rossz!!
sport
rossi46rossisport2018 augusztus. 10, péntek 17:05 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
Hátha még guru is megérti, h mi a baj az új márkával?!


Ingyen reklámozza a közmédia Mészáros Lőrinc 2rule-ját
2018. augusztus 10. - 16:40
BELFÖLD


Az évi 80 milliárd forint közpénzből működő szervezet és a varázslatosan népszerű sportmárkája bartermegállapodást kötött. - írja a nepszava.hu.


Forrás: nepszava.hu Fotó: Molnár Ádám

Nem kell pénzt fizetnie azért a Mészáros Lőrinc sportmárkájaként ismert 2rule-t forgalmazó cégnek, hogy megjelenjenek hirdetései az állami médiában, derült ki az MTVA és a 2rule-t forgalmazó Magyar Sportmárka Zrt. közötti szerződésben, amelyet – közérdekű adatigénylése nyomán – a 24.hu megkapott.

A cégek úgy egyeztek meg, hogy az MTVA

a műsorok elején vagy végén 5 másodperces támogatói spotokat,
klasszikus reklámokat,
termékelhelyezést,
online PR-cikkeket garantál.
A Magyar Sportmárka Zrt. cserébe

bérbe ad 2rule-termékeket az MTVA-nak,
megjeleníti az M4 logóját 2rule-termékein,
nyereményjátékokhoz ad termékeket,
továbbá 15-20 százalékos kedvezményt garantál a 2rule-termékekre (futball-, kosárlabdamezekre, futóruházatra, prémiumkategóriás sportruházatra, utcai és sportcipőkre) az MTVA dolgozói számára.

Mészáros Lőrinc sportmárkája máris nagy karriert futott be. Noha a cégnek webshopja és boltja még nincs, az NBI-es csapatok közül a Felcsút, a Haladás és a Diósgyőr is a márkát választotta, sőt immár több NB2-es együttes is csatlakozott a körhöz, miként a Vasas, amelyik összes szakosztályára érvényes megállapodást kötött.

nepszava.hu
sport
karasport2018 augusztus. 06, hétfő 08:22 Válasz a hozzászólásra
sport
Nem vagy tájékozott! Már hivatalosan is elismerték, hogy az akadémiai rendszer nálunk megbukott.
sport
rossi46rossisport2018 augusztus. 06, hétfő 05:05 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
A Puskás "akadémián" igencsak fajsúlyos munka zajlik az gyerekekkel ...
A Sparta Prága 14-15-16 évesei meglehetősen megalázó módon törölték fel a pályát a csutiakkal, és ami még ad egy kis sót, borsot, paprikát a hazai ízeknek az az, h a 3 meccsen 0 (nulla) gól került a mieink részéről az indexbe ...
Csuda egy eredmény ez, nemhiába kell a felnőtt keretet feltölteni kivétézlett hazai, és semmitérő külföldiekkel.
Csak a Puskás!
sport
Feltartott_Ujjsport2018 augusztus. 02, csütörtök 20:45 Válasz a hozzászólásra
sport

Feltartott_Ujj
Semmit sem tud, csak díszelegni, szarakodni.
sport
Drakosport2018 augusztus. 02, csütörtök 09:32 Válasz a hozzászólásra
sport
mondd te szerencsétlen, tucc olvasni?
ha véletlenül igen a válasz, akkor értelmezni?...
azt biztos nem
sport
rossi46rossisport2018 augusztus. 01, szerda 12:22 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
drakara!
11 pont.
Nem kedvedre kiragadott 2 gondolat ... vhonnan.
Persze, akkor kevésbé tudsz kapaszkodót találni.
Igaz, most se válaszoltál meg egyet se.
Felhoztal 2 olyan dolgot, ami a 11 pontban sehol se talalható meg.
Ha az általad felhozott 2 személy hiteles, akkor minimum annyira az Kele is.
Bár azt azert nem értem, h a 2Rule-s antrét Te hová tudod elhelyezni a piacgazdaságban, mert az ő szerepvállalásuk színtiszta politika, semmi egyéb!
sport
karasport2018 augusztus. 01, szerda 12:13 Válasz a hozzászólásra
sport
Rossgye!
Mi az a jel, ráérzés, amiből az következik, hogy Kele János "hiteles" ember, hitelesebb, mint Szöllősi úr, vagy Kővári Ágnes, vagy bárki más, aki itt él?

Főleg, ha ilyeneket ír: "szeretném jelezni Szöllősi Úrnak: én a versenynek, a teljesítménynek, a tisztességnek, a becsületességnek, a munkának és az alázatnak szurkolok. Az élet minden területén."
A teljesítménynek, a versenynek a kapitalizmusban semmi köze sincs a tisztességhez, a becsületességhez, a munkához és az alázathoz! Összeférhetetlen fogalmak.
Hacsak a lopás nem "munka", mint az ADIDAS-nál például.
sport
rossi46rossisport2018 augusztus. 01, szerda 00:25 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
drakarak!
Van itt alább 11 pont.
Esetleg megcáfolnád őket?
Nem, nem a szokásos blöffökkel, süketeléssel, maszatolással, hanem ffiasan, TÉNYSZERŰEN.
Nos?
sport
Drakosport2018 július. 31, kedd 22:32 Válasz a hozzászólásra
sport
te már csak ilyenekre élvezel...
valami emberibb gondolat, valami saját?...vagy hiába?
vagy valami jó pipi...
sport
rossi46rossisport2018 július. 31, kedd 21:13 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
Guru!
CSAK NEKED!!!


Kele János
Tegnap, 11:19 ·
VIGYÁZAT, TLDR!

Szombaton volt egy hete, hogy vettem a bátorságot, és kifejtettem saját, önálló véleményemet minden idők legkáprázatosabb kisvállalati piacra robbanását produkáló, új magyar csodamárkánkról, a 2Rule-ról: https://bit.ly/2Ot7NoE

Már aznap jelentkezett nálam privátban a cég ügyvezető igazgatója és résztulajdonosa, Kővári Ágnes, aki hevesen nehezményezte az általam megfogalmazott aggályokat. Hétfőn kevés híján háromnegyed órát beszéltünk egymással telefonon, azzal a céllal, hogy tisztázzuk a félreértéseket. A beszélgetés kivonatából posztot szerettem volna készíteni, és bár háromszor futottam neki, háromszor voltam kénytelen abbahagyni a szerkesztést: egyszerűen annyira nem volt közös pontunk a beszélgetésben, hogy lehetetlen volt belőle koherens anyagot gyártani. (A folytatás miatt kénytelen vagyok idebiggyeszteni, hogy Kővári Ágnes beszélgetésünk során többször hangsúlyozta: annyira megviselték a támadások, hogy megkérte Mészáros Lőrincet, álljon ki mellette, ellenkező esetben nem biztos, hogy képes folytatni a munkáját.)

Időközben az a szerencse ért, hogy immáron könnyű helyzetben vagyok, hiszen ma reggel az ügyvezető igazgató asszony minden érvét világos logikai lánc mentén, ellentmondást nem tűrve vetette papírra a Nemzeti Sport (Mészáros Lőrinc lapja) főszerkesztője, a Magyar Sportújságírók Szövetségének elnöke, a magyar futball nagykövete, Szöllősi György: https://bit.ly/2vkxwXk

Érdemes végigszaladni rajta, mert kiválóan megmutatja mindazt, amit én álságosnak és képmutatónak érzek a márka kommunikációja kapcsán (mindez nem jelenti azt, hogy feltétlenül igazam volna, mindössze úgy gondolom, van helye a nyilvánosságban azoknak a véleményeknek is, amelyek rá kívánnak mutatni bizonyos visszásságokra egy olyan iparágban, amely jelentős mennyiségű közpénzt használ napi működése során):

1) "Egészen vérfagyasztó, hogy milyen indulattal és kíméletlenséggel esett neki a mindenre és mindenkire zsigeri gyűlölettel tüzelő ellenzéki média az új magyar sportmárkának, a 2Rule-nak(..)"
Gyors helymeghatározás: a sportújságírók elnöke szerint mindenki, aki a 2Rule kapcsán kritikát/kérdéseket fogalmaz meg, vagy aggályait fejezi ki, ab ovo ellenzéki. Szöllősi szemében ráadásul a kritika nem kritika, a vélemény pedig nem vélemény, hanem valami egészen más - "zsigeri gyűlölet". És mindezt az az ember vallja - sőt, jelöli ki írása nulladik kilométerkövének -, akinek egyik feladata (elvben) a sportújságírói szakma egészének (igen, azoknak is, akik adott esetben önmagukat ellenzékinek definiálják és/vagy aktuális véleményük épp ellenkezik a kincstári kommunikációval, de még azoknak is, akiket Szöllősi maga jelöl meg "mindenre és mindenkire zsigeri gyűlölettel tüzelő ellenzéki" címkével) képviselete.

2) "Szélsőséges, időnként megejtően ostoba s persze politikai indíttatású gyalázkodás kezdődött és tart azóta is."
Persze, politikai, mi más. Érdekes végiggondolni, mit jelent valójában ez a mondat: azzal, hogy Szöllősi az _összes_ 2Rule-t támadó véleményt politikai indíttatásúnak bélyegzi, lényegében elismeri, hogy a márka léte politikai akarat eredménye. Hiszen mi másért volna egy jóravaló, tisztes, piaci alapokra helyezett magyar vállalkozással szemben megfogalmazott _mindenféle_ kétely politikai indíttatású?

3) "létrejön egy saját, magyar, nemzeti sportmárka, hanem az, hogy mindeddig ilyen nem létezett(...)"
De, természetesen létezett, sőt, létezik: elég csak a korábban NB I-es csapatokat is öltöztető Lancastra, vagy épp a húsz éve létező Toti Sportra gondolni. Elfelejtkezett volna róluk a főszerkesztő úr? Esetleg arról van szó, hogy „saját, magyar, nemzeti” márka csak az lehet, melyet lapjának tulajdonosa alapít? Érdekes kitétel az is, hogy a 2Rule többségi tulajdonosát egyetlen ponton sem említi a Nemzeti Sport cikke. Vajon ennek mi az oka?

4) „jól tudjuk, mit jelent egy nemzeti elkötelezettségű, minőségre törekvő szállító, hiszen jelképnek is helytálló a német Adidasnak az 1954-es világbajnoki döntőhöz is szorosan kapcsolódó eredettörténete.”
Az Adidas, mint sportszermárka ugyan valóban csak 1949-ben, a két Dassler fivér kenyértörése után jött létre (Rudolf a Puma alapítója, mint azt nyilvánvalóan sokan tudják), ám valójában 1924 óta folyamatosan gyártott sportszereket (Gebrüder Dassler Schuhfabrik néven). Vagyis: harminc év folyamatos munka, kísérletezés és fejlesztés végén jutott el oda, hogy a neve egybeforrjon a sportban a csúcsminőséggel. A 2Rule milyen sebességgel is szerzett magának élvonalbeli profi klubokat ügyfélként, és hány pólót/rövid nadrágot adott el addig a pontig kereskedelmi forgalomban?

5) „mégis sietnek sokan eleve „gagyinak" bélyegezni az új terméket.”
Valójában az történt, hogy a sajtó – melynek egy mértékadó részét az induló márka „elfelejtette” meghívni arra a bemutatkozó sajtótájékoztatóra, amelyről a közös tulajdonosban osztozó Nemzeti Sport és az állami média ellenben tudósított – kérdéseket fogalmazott meg az új termék gyártási helyére, technológiájára, színvonalára vonatkozóan. Ennek fő oka ráadásul nem is feltétlenül a termék vélelmezett minősége, hanem egy korábbi kommunikációs üzenet volt, melyben a 2Rule azt hangsúlyozta, magyar terméket szeretne, magyar munkaerővel, Magyarországon előállítani. Ennek ellenőrzése – pláne úgy, hogy a vállalkozás közvetve és közvetlenül közpénzekre pályázik, hiszen a sportfelszerelések piacán TAO-t költenek a magyar csapatok – egyértelműen alapvető feladata minden olyan sajtóterméknek, amely olvasói felelős és tárgyilagos tájékoztatását tartja elsődleges feladatának.

6) „Jellemzi a helyzetet, hogy a cég és a vívószövetség közötti korrekt és átlátható megállapodás körül is vihar támadt, amelynek az olimpiai bajnok kardozó, Szilágyi Áron esett áldozatul.”
Valóság: Szilágyi Áron közleménye szerint „nyilvánvaló szándéka volt a “szervezőknek” egy olyan márka népszerűsítése, melyre nincsen lehetőségem és ennek okán sem mérlegelni, sem hozzájárulni nem tudok a megjelenítéséhez. Így a készülő anyagban akaratom ellenére nevemet és arculatomat használták, amire sem jogi és sem etikai megfontolásból így nem lett volna lehetőségük (…) a felvétel soha nem érkezett meg, így sem engedélyt, sem jóváhagyást nem adhattam rá, azt az akaratom ellenére használták fel.” Vagyis: Szilágyi nem a zsigeri gyűlölködés vezette ellenzéki sajtóra, hanem a „szervezőkre” mutogat. Mivel az eset a köztévén futó Kisbajnok című műsor felvételén történt, teljesen egyértelmű, hogy az olimpiai bajnoknak az állami televízióval és/vagy a nekik műsort gyártó céggel volt problémája a konkrét esetben. Ha tehát valamit a történtek jellemeznek, az éppenséggel a cég és a vívószövetség közötti megállapodás korrektsége-átláthatósága, valamint a köztévé szerkesztési mechanizmusainak szakmai színvonala.

7) „(…) a relatív olcsósága éppen a piaci versenyben jelenthet olyan előnyt a magyar márkának, amelynek révén úgy lesz több az itthon maradó és hasznosuló profit és adóbevétel, hogy olcsóbban jutnak hozzá a felszerelésekhez a sportolók.”
Kővári Ágnes telefonbeszélgetésünk alkalmával elárulta, nem tudja olcsóbban adni a felszerelést, mint a korábbi szállító Adidas és Nike. A „relatív olcsóság” tehát ebben a kontextusban nehezen értelmezhető kijelentés – de legalábbis szerencsés lett volna egyeztetni róla a cég ügyvezető igazgatójával, aki egy hete még nem tudott ilyesféle versenyelőnyről.

8) „Létszámuk 2010 óta megduplázódott, és elérte a félmilliót, vagyis – igen, részben a taoprogramnak köszönhetően – nagy és bővülő piacról, nagy keresletről beszélhetünk, amelynek profitját a multik rakják zsebre és – jórészt – viszik ki az országból. Egy magyar márka megjelenése viszont – divatos kifejezéssel – win-win helyzetet teremthet, vagyis a magyar sport szereplői és a magyar gazdaság egésze is jól jár, miközben egy hazai magáncég is felépülhet, megerősödhet ebben a konstrukcióban.”
Szöllősi zsákjából ennél a pontnál bújik ki a szög. Egyrészt elismeri, hogy a cég javarészt közpénzből származó profitra hajt („taoprogramnak köszönhetően”), másrészt jelzi azt is, hogy egy „nagy és bővülő piacról, nagy keresletről beszélhetünk”. Mivel korábban már tisztáztuk, hogy Szöllősi érvelése alapján a 2Rule-t a politikai akarat hozta létre, immáron az is világos, hogy ennek a bővülő piacnak a bekebelezése politikai kérdés – ha ugyan önmagában már a megcélzott közpénzek okán ne lenne eleve az. A „hazai magáncég felépülése és megerősödése” eddig sem volt kérdéses, a sajtóban megjelent kritikák alapját javarészt az jelentette, hogy korábban, más tulajdonosi szerkezettel bíró magyar magáncégek nem voltak képesek ilyen gyors berobbanásra a piacon, nem szereztek ilyen gyorsan ügyfeleket és nem kapták meg maguk mögé reklámhátszélnek a köztévé műsorait sem. Ennek okait firtatni megint csak a tárgyilagos tudósítást maguk elé célként kitűző sajtótermékek természetes feladata.

9) „Az pedig teljesen általános, hogy nagy profi csapatok nem mindig kapnak saját tervezésű felszerelést a nagy gyártóktól, hanem ugyanabból a kommersz kínálatból válogathatnak, amelyhez a központi katalógus révén a világ bármelyik amatőr csapata hozzáfér. Ám általános az a vélemény is, hogy a nagyobb verseny éppen a külföldi piaci szereplőket késztetheti végre a jelenleginél aktívabb marketingtevékenységre, ami megint csak jó a magyar sportnak és gazdaságnak.”
Ezek mondatok azt sugallják, mintha a külföldi nagy sportszergyártók valamiféle gonosz összeesküvés részeként nem gyártanának egyedi felszerelést a magyar csapatoknak (való igaz, egyedül a Ferencváros kap személyre szabott kollekciót a Nike-tól, kétévente), nem pedig azért, mert egy kereskedelmileg lényegében nem létező piacról van szó esetünkben. Vagy tényleg azt gondoljuk, hogy ha az emberek kígyózó sorokban várakoznának az NB I-es klubok merchandising boltjai előtt, akkor az Adidas és a Nike önmaga ellenségeként sem lenne őket hajlandó egyedi termékekkel ellátni? Ugyan már. A 2Rule természetesen ezen a gyakorlaton változtathat (és úgy tűnik, változtat is), ám ennek ára van – és ezen a ponton ismételten megdől a fenti érv az olcsóságról, mint releváns piaci előnyről. Azon meg aztán valóban felesleges lamentálni, hogy a 2Rule hatására az Adidas hirtelen egyedi mezek tervezését kezdi meg a magyar piacra, hiszen a realitás minden írmagját nélkülözi a feltételezés. Nevezzük – jóhiszeműen – wishful thinkingnek.

10) „sok cikkben és kommentárban volt szó arról a napokban, hogy a 2Rule valami falusi, a garázsban előállított márka, amelynek szakmai és erkölcsi létjogosultsága a magyar sportban a nullával egyenlő, miközben a csodálatos külföldi vetélytársak végtelenül profik, termékeik lenyűgözően minőségiek, és tényleg mit is akarnak megálmodói ezzel a 2Rule-lal. Fő érv volt például, hogy kínai és török alapanyagból készülnek a 2Rule-termékek, miközben ma már a legkiválóbb divatcégek is főleg Kínában gyártatnak, a sportfelszerelésekről nem is beszélve, amelyeknek legalább a kilencven százalékát ott állítják elő.”
Valóban fő érv volt, csak éppen nem feltétlenül a minőség oldaláról – bár érdekes módon épp a szerző maga ismeri el a kiragadott idézetben, hogy ugyanazon a gyártósoron lehet nemzetközileg elismert minőséget és olcsó gagyit is előállítani, ebben a kérdésben tehát nem lehet perdöntő érv a helyszín -, hanem a sokszor hangoztatott nemzeti össztermékhez való hozzájárulás, illetve a kommunikáció felől közelítve. A 2Rule javarészt közpénzekre pályázik, így elemi fontosságú, hogy a nyilvánosság aktorai megvizsgálják: igaz-e, amit a cég önmagáról állít. Ennek kiderítésében volt fontos, merre, hol, kikkel gyártatják a termékeiket, és, hogy mindez összecseng-e azzal, amit előzőleg nyilvánosan kommunikáltak.

11) „A marketingstratégiát, a szolgáltatást, a termék minőségét, ha jogos, lehet kritizálni, de furcsa és viszolyogtató, hogy az ellenzéki sajtó a rezsicsökkentés, a bankadó és egy sor más hasonló ügy után megint a multicégeknek szurkol.”
Itt csak a magam nevében tudok megszólalni, de ezen a ponton szeretném jelezni Szöllősi Úrnak: én a versenynek, a teljesítménynek, a tisztességnek, a becsületességnek, a munkának és az alázatnak szurkolok. Az élet minden területén.
sport
Vissza a fórumokhoz
1/63 oldal Hozzászólások:
[előző]sport[1]sport[2]sport[3]sport[4]sport[5]sport...sportsport[következő]
sport
sportVéleményem:
sport
Bejelentkezési név Jelszó
sport
A hozzászólásod
Kérek értesítést, ha válasz érkezik erre a hozzászólásra.
sport
sport
sport sport

sport

sport
sport   sport  

(C) 2018 NETFORUM Kft. Minden jog fenntartva!

Impresszum Médiaajánlat Kapcsolat RSS tájékoztató